Twórcy

REŻYSERIA:

Grzegorz Sierzputowski_200Grzegorz Sierzputowski – Założyciel i szef Teatru Politechniki Warszawskiej.

Aktor i reżyser, jeszcze przed studiami w Akademii Teatralnej w Warszawie debiutował rolą George’a Gippsa w “Naszym mieście” Thortona Wilder ’a, a po studiach na deskach stołecznego Teatru Nowego rolą Młodego w “Życiu do natychmiastowego użytku” Anny Burzyńskiej. Współpracował z Sopockim Teatrem na Plaży i jego założycielką Ewą Ignaczak. Jest współzałożycielem sopockiej Fundacji Teatru BOTO. Obecnie współpracuje z warszawskim Teatrem Dramatycznym, a także jest członkiem międzynarodowej grupy Teatru Trans-Atlantyk. Wyreżyserował wszystkie spektakle Teatru PW (niektóre z pomocą asystentów), gościnnie zagrał Mistrza Uciech Filostratesa w “Śnie Nocy Letniej”, często siedzi za pulpitem oświetleniowym lub dźwiękowym, hobbystycznie wspomaga zespoły muzyczne akompaniujące aktorom Teatru PW grą na flecie poprzecznym.


 

20181118_171421 (7)Kalina Rzeźnik – Specjalistka ds. projektów teatralnych;  reżyserka teatralna.

Absolwentka licencjackich studiów Kulturoznawczych na UKSW oraz studiów magisterskich na Wydziale Artes Liberales Uniwersytetu Warszawskiego;
obecnie studiuje na Podyplomowych Studiach Reżyserii Teatru Dzieci i Młodzieży na Akademii Sztuk Teatralnych we Wrocławiu.
Z Teatrem Politechniki Warszawskiej związana od 2011 roku, z początku jako aktorka, z czasem zaś jako pracowniczka zatrudniona na stanowisku samodzielnego referenta ds. projektów teatralnych. W teatrze odpowiedzialna jest za produkcję oraz promocję spektakli, w niektórych projektach zaś za ich dramaturgię. W 2018 roku wyreżyserowała jeden ze spektakli Teatru PW pt. „Gry i zabawy: Wszyscy jesteśmy z kiedyś”. Obecnie pracuje nad swoim spektaklem dyplomowym.

 

 


                         

haniaaa

Hanna Klepacka – Absolwentka PWST we Wrocławiu.

Aktorka, reżyserka, kompozytorka, twórczyni tekstów teatralnych oraz pieśniarka. Kobieta-orkiestra. Współpracowała m.in. z Lubuskim Teatrem w Zieleniej Górze, Łaźnią Nową w Krakowie, Teatrem Wytwórnia, czy TR Warszawa. Tworzyła w nich zarówno niezapomniane kreacje aktorskie, jak również kompozycje muzyczne. Odpowiedzialna była za aktorskie oraz muzyczne przygotowanie partii chóru w spektaklach” Trash Story” oraz „Antygona” Marcina Libera. Swoje doświadczenie wykorzystuje w pracy z aktorami Teatru PW, pracując z nimi nad rytmem, dynamiką, a także ekspresją i ruchem w spektaklach, odpowiada również za ich rozwój wokalny. Współpracę z Teatrem PW rozpoczęła od reżyserii spektaklu „Lamentacje”, by następnie od razu przejść do intensywnych prób nad „Kotem w butach”. Studentów ujęła swoją żywiołową energią oraz zaangażowaniem i profesjonalizmem, z jakim podchodzi do pracy z naszym zespołem teatralnym.


 

DJ Portrait à carreaux NB Delphie Jonas – aktorka, reżyserka oraz performerka.

Absolwentka aktorstwa, historii oraz historii sztuki, po ukończeniu studiów kontynuowała trening teatralny współpracując  z międzynarodowej słaby choreografami oraz tancerzami (m.in. Claudią Triozzi, Christianem Rizzo, Michelem Schweizer, Pé Vermeersch). Zafascynowana  twórczością niemieckiego dadaisty  Raoula Hausmanna, napisała jego biografię (Raoul Hausmann, l’isolement d’un dadaïste en limousin), a jego poglądy ugruntowały jej spojrzenie na sztukę.  W swojej pracy teatralnej współpracuje z wieloma artystami wizualnymi oraz performerami, m.in. Art Point M, Michel Jacquelin & Odile Darbelley, Felix Ruckert, Catherine Bay , Clegg & Gutmann, szczególnie ważne okazały się dla niej projekty Walking Theory, we współpracy z TKH group, którą tworzą serbscy artyści oraz Nihilist Gymnasium, które stworzyła razem z Thibaut Croisy. Jako reżyserka szuka odpowiedzi na pytania dotyczące stanów akceptacji oraz sprzeciwu (Jak przetrwać w groźnym nieprzyjaznym otoczeniu? Czy możliwa jest ucieczka od świata i jak sobie z nią poradzić?). W teatrze korzysta z różnych rodzajów pracy teatralnej oraz estetyk-od scenariuszy improwizowanych, przez kabaret i performance. Od kilku lat prowadzi również warsztaty z improwizacji. Z Teatrem Politechniki Warszawskiej współpracuje  od 2015 roku reżyserując ruch sceniczny w spektaklach „Mały Książę” oraz „Czerwony Kapturek”.


 

KOSTIUMY I SCENOGRAFIA:

kaczkaAgnieszka Kaczyńska – Kostiumograf i scenograf. Absolwentka Wydziału Konserwacji Dzieł Sztuki oraz Międzywydziałowej Katedry Scenografii Akademii Sztuk Pięknych. Już od czasu studiów współpracowała przy tworzeniu scenografii, kostiumów i rekwizytów do sztuk teatralnych i teatrów telewizji, filmów oraz teledysków a także innych wydarzeń. Współpracowała m.in. z Marylą Rodowicz, Kubą Sienkiewiczem czy Anną Marią Jopek. Z Teatrem Politechniki Warszawskiej współpracuje od 2009 roku, kiedy przygotowała kostiumy do „Snu nocy letniej” Williama Szekspira. Od tamtej pory uczestniczyła przy realizacji niemalże wszystkich spektakli. Jej wyobraźnia nie ma granic, a każdy stworzony przez nią kostium jest unikatowy. Szyje, podszywa, poprawia, wycina i skleja. Ponadto stale powtarza, że uwielbia Teatr PW i przy natłoku innych zajęć zawsze znajdzie czas, żeby coś dla nas uszyć, albo po prostu przyjść na spektakl.


 

OPRACOWANIE MUZYCZNE:

lenaLena Piękniewska – Bem – Współpracę z Teatrem PW rozpoczęła w 2013 roku przy okazji spektaklu „Królowa Śniegu”. Podejrzewamy, że jest tak samo pokręcona jak członkowie Teatru –skończyła Akademię Sztuk Pięknych w Poznaniu, ale na co dzień zajmuje się śpiewem. Jest laureatką 41. Studenckiego Festiwalu Piosenki w Krakowie oraz festiwalu „Pamiętajmy o Osieckiej”. Wydała dwie płyty: „Wyspa” oraz „Kołysanki na wieczny sen”. W 2012 roku rozpoczęła współpracę z zespołem teatralnokabaretowym „Pożar w burdelu”. Spotkania muzyczne z Leną to zawsze dawka pozytywnej energii na cały dzień. Bo oprócz tego, że jest świetną wokalistką, jest też dobrym człowiekiem. Uświadomiła nam, że śpiewać potrafi każdy i można się tego nauczyć. Jest naszym dobrym muzycznym duchem.


 

 ZDJĘCIA:

tomekTomek Tarnowski – Człowiek, który sprawia, że nasze spektakle zostają z nami na zawsze! Mimo że fotografia teatralna nie jest łatwą sztuką, jemu za każdym razem udaje się znakomicie oddać charakter sceny, emocje aktorów, detale scenografii i kostiumów. Od ponad trzech lat fotografuje spektakle oraz towarzyszy nam z aparatem w przygotowaniach oraz na próbach generalnych, dlatego mimowolnie stał się członkiem naszego zespołu. Kiedy pytamy go o ulubione zdjęcia z naszego spektaklu, bez wahania odpowiada: Balladyna!


  

GRAFIKA:

kasiaKatarzyna Wierzchnicka – Absolwentka Wydziałów Architektury Politechniki Warszawskiej oraz Uniwersytetu w Stuttgarcie. Do zespołu teatru dołączyła w 2011 roku i od tego czasu projektuje plakaty do wszystkich spektakli – tworzy dla nas grafikę, mimo że od trzech lat mieszka poza granicami kraju. Z początku próbowała pozostać na uboczu, ale od współpracy już tylko dwa kroki na scenę. Zadebiutowała jako jeden z elfów w „Królewnie Śnieżce” i, nim wyjechała, zdążyła wcielić się w Pijaną Kobietę w sztuce „Dwoje biednych Rumunów mówiących po polsku”, co wspomina jako niezapomnianą przygodę. Na Festiwalu CHIMERA w Olecku – po tygodniu prób – zagrała w „Tiramisu”.


 

 

TECHNIKA:

zdjecia_ludzi_200_2007Karol Rothkaehl – W Teatrze PW zajmuję się szeroko pojętą techniką – zaczynając od spinacza do papieru, a kończąc na wszelkich grająco-świecąco-wybuchających instalacjach. O Teatrze usłyszałem podczas studiów na mechatronice. Ponieważ moja dykcja i aparycja nie pozwoliły na karierę aktorską, przyłączyłem się do teatru jako „ten od kabelków”. Choć jesteśmy małym teatrem oraz mamy tylko kilka kabli i tysiące sposobów jak z paru drucików i folii aluminiowej zrobić reflektor, nie powstrzymuje to nas przed realizowaniem spektakli ulokowanych w przeróżnych przestrzeniach i scenach. Lubię pracować przy spektaklach Teatru PW, dlatego że niezależnie od rozmiaru wyzwań jakie są nam stawiane, zawsze można tu znaleźć pomocną dłoń oraz wesołe persony pełne zapału do pracy. Nawet teraz, gdy na co dzień zajmuję się zawodowo nagłośnieniem i oświetleniem, lubię tu wracać i robić coś z niczego.


 

 

                        Jan Zajączek                       
 Jan Zajączkowski –  oświetleniowiec, dźwiękowiec, technik teatralny. Wieloletni aktor Teatru PW. Stworzył niezapomniane role aktorskie w spektaklach „Balladyna” (Kostryn), „Farrago” (Św. Piotr) czy „4x Czechow” (w „Jubileuszu” wcielił się w postać Prezesa Banku, zaś w „Weselu” Pana Młodego). Samouk, pasję do reżyserii światłem i dźwiękiem rozwinął u boku Karola Rothkaehla, który zaraził go technicznym bakcylem. Doświadczenie zdobywa obsługując prawie wszystkie spektakle Teatru PW – poza tymi, w których aktualnie gra. Z zamiłowania lalkarz. Nasza teatralna złota rączka.

 

 


 

SOCIAL MEDIA & PR:

aniaAnna Soszyńska – W Teatrze PW od 2009 roku. Zagrała w „Terroryzmie”, „Tiramisu”, „Jubileuszu” i „Balladynie”. O sobie mówi: „Jestem odpowiedzialna za działania promocyjne i marketingowe. Jeśli zastanawialiście się, co kryje się pod #TeatrPW, albo urzekł was fanpage teatru, to zapewne mam z tym coś wspólnego”. Świadoma siły, jaką dają social media, przekonała zespół, że założy i poprowadzi oficjalny fanpage Teatru PW na Facebooku. To dzięki niej Teatr zyskał nowe rzesze fanów i stał się jedną z ważniejszych instytucji kultury, nie tylko dla studentów PW.


 

 

Na przestrzeni lat z Teatrem współpracowało wiele osób oraz instytucji:

Bartoszewicz Justyna, Bonik Piotr, Caban Izabela, Fender Noińska, Karolina, Fiodorow Michał, Juszkiewicz Jolanta, Keszka Jerry, Kozłowski Łukasz, Kuryłowicz Bartłomiej, Marczak Agnieszka, Marzec Łukasz, Mieczkowska Kamila, Nachyła Jarosław, Nalepa Adam, Nowicki Radek, Pilińska Marta, Przyborowska Magdalena, Retkiewicz Magda, Roszczyk Zuzanna, Sierzputowska Patrycja, Skorupka Paweł, Skuczyńska Beata, Smołowik Anna, Szczerbowska Małgorzata, Szymanek Katarzyna, Teatr Scena 07, Więckiewicz Marta, Wilczewska Aleksandra, Wiśniewski Jan, Zabłocka Kamila, Zimończyk Jakub.